Friday, June 15, 2012

Happy Birthday ME !

Yep , I'm officially 21 .. (woah!) alaa.. it's just a damn number ... (tsk3) hehe .. So 15th June ni kira mcm tarikh keramat yang perlu aku sendiri ingat betapa susah nya mak aku lahir kan aku dan abah berungguh-sungguh tengok aku keluar dari rahim mak aku ...Yep ! abah aku tengok sendiri mak aku beranak kan aku .. and...... abah kata aku keluar mcm gelongsor.. hahaha .. mak aku pula kata mak aku tak ingat sangat sakit beranak kan aku, dia boleh kata antara anak yang paling mudah time beranak dalam banyak2 anak dia :PP hehe tak tahu lah bagus ke tak ... tp mudah-mudahan aku tak lah menjadi beban buat parents aku sampai lah bila-bila.. ceh. padahal selalu buat masalah .. hehe .. sebab aku jenis rebellious sikit (orang kata sebab syndrome anak tengah - IDK) .
Parents aku jenis yang tak kisah sangat aku nk buat apa sbb mak aku kata aku ni independent . mana tak nya , aku di beranak kan on 15th June 1991 then adik lelaki aku keluar on 8th June 1992 .. hehe cepat gila dapat adik baru. Dr. siap marah mak aku lagi (perlu merancang and all. hehe) . So adik aku keluar je aku dah pandai jalan and selalu buat hal sendiri (cari makanan lah, belajar, main ) bila tanya makcik2 aku "siapa yang banyak jaga kita masa kita kecil ?" diorg kata diorg pun tak sure sbb aku mingle2 je dgn semua org, slumber je jenis pandai bawa diri ... SEE ! sampai lah aku dah besar ... sekarang dekat Egypt :) mmg bagus lah dari kecil aku dah di train menghibur kan hati sendiri .. huhu .. tp tipu lah aku kata aku boleh hibur kan hati sendiri sbb hakikat nya aku jenis yang suka kan 'Kebebasan, love random things, socialize -result dari most of attitude quiz yg aku ambil' .which happen to be TRUE :) hehe

So since aku pun duduk jauh dari family aku, selain berterima kasih pada mak and abah of course lah nk ucap terima kasih kepada kawan aku jauh dan dekat yang wish birthday aku hari ni :) speechless aku boleh kata .. kelakar sangat untuk sambutan birthday aku kali ni ... tak kelakar utk korg yang membaca ni,tpi kelakar untuk aku and touching juga ..so here it is :

Sambut dgn Jannah and Anis :

  • So, kitorg dah janji nak jumpa at 5.30 ptg biasa lah utk beriadah. Biasa nya aku cepat je siap-sarung baju, seluar, tudung and all . tp hari semalam (14th June-advance celebration), aku rasa tak selesa dgn semua baju yang aku try (padahal oversized T-Shirt je) aku tak tahu kenapa aku buat extra effort hari tu untuk pakai track suit and damn sport shoes (sbb selalu nya main pakai seluar slack/jeans + Crocs ) . but SERIOUSLY i've got this huge instinct untuk pakai casual je sbb mood macam tak rasa nk berpeluh sgt pula. tapi aku tak nak lah Jannah and Anis sedih pula aku tak nk main.. hehe
  • and guess what .. betul lah instinct aku. diorg siap pakai skirt je lagi lepak dkt taman .. aku tak tahu nk kata apa...i was wearing track suit and sport shoes + pakai baju PSD lagi !!! nasib tak bawa racket kot! (kesukanan sungguh !) 
  • but hey ... whatevss ... apa yang boleh aku buat senyum je lah :) so tengok lah ni ,cute ke apa ?? :') hehheh

     

Cakes, Fried Chicken, Bento :)





Jannah. me . Anis

Sambut dgn Farabians (Azreen, Huda, Nieda, Ayu ) :

  • So , tgh hari camtu azreen selaku ketua SC (samrt circle) kata ada nk buat SC kejap lepas maghrib ... so aku tanya lah diorg nak masak ? diorg kata xpayah masak sbb malas lagi pun musim exam kan xde bahan pun nk masak .. tp aku offer je lah diri aku untuk masak. mmg takde pape pun tp better ada something to serve dari takde kan . so aku volunteer je masak macaroni ..lagi pun sng je nk buat pun .. so aku buat je simple2 untuk dinner. Lepas masak tu aku terus sidai kain yang baru je aku basuh .. tgh sidai2 tu sekali ada org ketuk pintu rumah aku pun cepat lah buka (sbb selalu nya mmg aku kaki buka pintu). sekali terkejut budak rumah aku nyanyi lagu birthday untuk aku !! and semua cerita2 pasal SC tu bohong belaka.
  •  banyak gila makanan yang diorg beli .. dan pasti cake lagi ... and damn macaroni yang aku sendiri volunteer masak tadi. HAHA actually diorg nk masak tp aku iya2 volunteer nk masak so diorg pula dah tak tahu nak kelentong apa .. lol ini untuk kali kedua aku makan makanan yang aku masak/beli sendiri for my own surprise birthday party.. (first time, was masa aku duduk maktab. Otak aku straight sgt tolong member aku angkat KFC family bucket , Pepsi and all without knowing it was all for me / for the celebration ) damn i know im that LAME !! xD
*woops ! xde gambar sbb gambar2 gelap - lampu bilik aku blow .so gelap.. HAHA

hehe so yep ! WOW 21 i am ! *sighhh heheh .. thanx buat semua yang wish and for all the love and of course doa2 tu semua .. emm dan yang pasti special THANK YOU to my Mak and Abah ! ( i know diorg tak baca pun blog aku, and takde orang pun baca blog ni hehe.)


ps :  happy mmg happy , tp .....   hmmm takde pape lah ... malas nak fikir :)

btw search lah Diandra Arjunaidi singing Remember Me (kot) di studio MHI dekat Youtube .. sbb skrg tgh dgr lagu dia ni sambil menaip .. hehe saja je :P ok bye !




1 comment:

maxman said...

Hahahhaha beli KFC sendiri. Aku rasa aku igt lagi time tu :)